Hasta Ziyaretçi Kuralları ve Refakatçi Politikası Talimatı
16 Mayıs 2023

1.AMAÇ

Hastanemizden hizmet alan hastalarımızın kaldıkları süre içerisinde rahat, huzur ve güven içinde bulunmalarını sağlamak. Ayrıca hastanemizde yatmakta olan hastalarımızın günün belirli saatlerinde ve belirli kurallar içerisinde ziyaretlerinin sağlanmasıdır.

 

2.KAPSAM

 Hastanemizde yatmakta olan tüm hastaları ve yakınlarını kapsamaktadır.

 

3.SORUMLULAR:

  • Başhekim
  • Mesul müdür
  • Güvenlik Şefi
  • Klinik Sorumlusu

 

4.FAALİYET AKIŞI

  • Hastanemizde idarece belirlenen ziyaret saatleri;

             Gündüz: 13:00 - 14:00    Akşam : 20:00 - 21:00

              saatleri arasında yapılacaktır.

 

4.1.HASTA ZİYARETİNDEN GENEL OLARAK AMAÇLANANLAR;

• Hastanın, hastane dışından gerekli ihtiyaçlarını karşılamak (ilaç, giysi gibi)

• Hastanın hatırını sormak, psikolojik destek vermek

• Hastanın doktorundan, hastanın sağlığı ile ilgili bilgi almak

• Toplumsal dayanışmanın güzel örneklerinden olan hasta ziyareti usullüne uygun olarak yapıldığında, hastanızın moral düzeyini yükselterek iyileşme sürecine olumlu etki yapar. Aynı zamanda hastanızın durumu hakkında bilgilenmenizi sağlar.

                                                                             

4.2.HASTANIN SAĞLIĞI İLE İLGİLİ KİME VEYA KİMLERE BİLGİ VERİLİR?

  • Hastanın tanı ve tedavisi ile ilgili bilgiyi sadece hastanızın hekiminden alabilirsiniz.
  • Hasta erişkin ve şuuru açık ise; Kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir
  • Hastanın şuuru kapalı ise; Birinci derece yakınına bilgi verilir
  • Hasta çocuk ise; Ebeveynine bilgi verilir.
  • Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
  • Klinikte yatan diğer hastalarla ilgili bilgiler ve hasta kayıtları hekimi ve ilgili hemşiresi dışında kimseye verilmez.

 

4.3.HANGİ HASTALAR ZİYARET EDİLMEMELİDİR?

  • Bulaşıcı hastalığı olan hastalar
  • Bağışıklık sistemi bozuk hastalar
  • Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır)

 

4.4.KİMLER HASTA ZİYARETİNE GİTMEMELİDİR?

  • 12 yaş altı çocuklar,
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar
  • Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar
  • Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler

 

4.5.HASTA ZİYARETİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DURUMLAR NELERDİR?

  • Doktorunun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.
  • Hasta ziyaretini, ziyaret saatlerinde yapınız. Hasta odalarında ve koridorlarda gürültü yapmayınız.
  • Ziyaret süresi kısa olmalıdır ( tercihen en fazla 15 dakika)
  • Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede YÜKSEK SESLE KONUŞULMAMALIDIR.
  • Hasta yataklarına oturulmamalı, hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
  • Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır.
  • İyilik olsun diye yaptığınız müdahalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız.

ZİYARETE GELİRKEN HEDİYE OLARAK YİYECEK VE CANLI ÇİÇEK GETİRMEYİNİZ.

  • Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemelidir.
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmeli, diğer hasta odalarına girilmemelidir.
  • Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.

 

4.6.GECE NEDEN HASTA ZİYARETİ YAPILMAMALIDIR?

  • Hastane güvenliği olumsuz yönde etkilenir.
  • Uyuyan hastalar rahatsız olur.
  • Unutmayınız, hastanızın sağlığı sizin için olduğu kadar bizim içinde önemlidir.

 

4.7.REFAKATÇI POLİTİKASI

  • Hastaya refakatçı gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir.
  • Refakatçı bir kişiyle sınırlıdır.
  • Refakatçı tıbbi bakım ve vizit sırasında hastanın yanında bulunmamalıdır.
  • Refakatçı hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.
  • Refakatçı hastanenin koyduğu bütün kurallara uymak zorundadır.
  • Hastasının yanından ayrılacağı durumda ve refakatçi değişimlerinde hemşireye haber vermelidir.
  • Bazı kliniklerde refakatçı uygulaması yoktur.
  • Hastanın hastaneye yatışı sırasında koluna takılan üzerinde kimlik bilgilerinizin bulunduğu bilekliği yatışınız süresince çıkarmayınız. Bilekliğin yıpranması durumunda servis hemşiresine bilgi veriniz. Bileklik yapılan tedavi ve uygulamaların doğru hastaya uygulanması için kullanılır.

 

 

*Bu ana kurallar dışında her kliniğin kendine özgü refakatçı politikası oluşturulabileceği unutulmamalıdır.